پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

مهندسی اطلاعات حقیقتی در دنیای امروز

  • ۱۲۰۶

تقریبا نیمی از مردم کره زمین از فضای مجازی استفاده می کنند. با اینکه غالب کاربران اینترنت را کشورهای آسیایی تشکیل می دهند، محتوایشان به ندرت دیده می شود. همچنین کشورهایی که اینترنت را در حد بالایی توسعه داده اند، تاثیرگذاری خاصی بر فضای مجازی ندارند.

چین و هند با داشتن بیشترین جمعیت اینترنتی جهان (مجموعا یک سوم)، تاثیر بسیار اندکی در جهت گیری محتوایی فضای مجازی داشته اند. این در حالی است که لااقل چین مشکلی بابت تولید و عرضه جهانی محتوا از جهت اقتصادی، فناوری و سیاسی ندارد و یک پنجم کل کاربران اینترنت جهانی نیز متعلق به این کشور است.

در فهرست 24 سایت برتر جهان، 14سایت آمریکایی و 10 سایت روسی و چینی است. تمام سایت های آمریکایی در این فهرست، بین المللی هستند اما بسیاری از کاربران حتی نام چهارمین سایت برتر جهان (بایدو چین) را هم نشنیده اند!

اما غالب محتواها، سرویس ها و جریان سازی ها در فضای مجازی توسط این کشور تولید و منتشر می شود. این در حالی است که آمریکا از لحاظ تولید محتوا (فیلم، سریال، انیمیشن و موسیقی)، توسعه فضای مجازی ، فناوری  و تعداد کاربران (آمریکا 7.3% کاربران اینترنت را در اختیار دارد) ویژگی منحصر به فردی در جهان ندارد.

آمار سایت های برتر دنیا
فهرست سایت های برتر ایران
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات