پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛ سرمایه‌گذاری فیدلیتی

  • ۱۶۶۰

 مسیر مطلب : ارکان فضای مجازی ← حاکمیت فضای مجازی← حاکمان← شرکت های سرمایه گذاری و خدمات مالی کنترل کننده اینترنت


شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی در زمینه خدمات مالی، مدیریت ثروت، بیمه، خدمات بازنشستگی و مشاوره اقتصادی در بوستون آمریکا فعالیت می کند. سرمایه تحت مدیریت این شرکت بیش از 2/13 تریلیون دلار می باشد.

این شرکت بیشترین هزینه را به ترتیب برای خرید سهام تکنولوژی، امور مالی، بهداشت و مراقبت و لوازم مصرفی تخصیص داده است. شرکت مذبور به ترتیب در این شرکت ها بیشتر سرمایه گذاری کرده است: اپل، فیسبوک، آمازون، آلفابت، مایکروسافت، یونایتد هلث گروپ، انویدیا، آمگن و بانک مورگان و چیس. این شرکت مجموعا سهام 2638 شرکت را خریداری کرده و به همین علت از شرکت های بسیار مهم اقتصادی جهان محسوب می شود. این شرکت سومین سهامدار بانک مرکزی آمریکا است.

مدیریت این شرکت را ابیگیل جانسون بر عهده دارد. وی عضو کمیته تنظیم بازار است. او عضو هیئت مدیره انجمن اوراق بهادار و بازارهای مالی  نیز هست (SIFMA).  این زن یهودی اولین و تنها زنی است که در هیئت مدیره انجمن خدمات مالی مشغول به کار است. پدر وی ادوارد جانسون سوم، در حالی که رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری فیلدلیتی است، هم زمان عضو هیات امنای بیمارستان بِث اسرائیل (واقع در آمریکا) بوده و در آکادمی هنر و علوم آمریکا، موزه هنرهای زیبای بوستون و انجمن تحلیل گران امنیت بوستون نیز عضویت دارد.

49 درصد سهام این شرکت در اختیار خانواده جانسون و مابقی نیز بین کارکنان وفادار این شرکت توزیع شده است.

بنابر ادعای هاآرتص، این شرکت یهودی سرمایه گذاری های زیادی را در اسرائیل انجام می دهد. جالب است بدانیم این شرکت در اسرائیل سرمایه گذاری های وسیعی را در موضوع فضای مجازی انجام داده است که دو شرکت مطرح فناوری اطلاعات اسرائیلی  AudioCodes و Radware، بخش قابل توجهی از سهامشان، متعلق به این شرکت یهودی است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات