پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛ استیت استریت

  • ۱۶۳۵

مسیر مطلب : ارکان فضای مجازی ← حاکمیت فضای مجازی← حاکمان← شرکت های سرمایه گذاری و خدمات مالی کنترل کننده اینترنت


شرکت استیت استریت با مدیریت سرمایه 2.47 تریلیون دلار، از بزرگترین بنگاه های مالی جهان و دومین بنگاه مالی آمریکا به شمار می رود. این شرکت با سیاست گذاری سرمایه ای معادل 28 تریلیون دلار، 11% اقتصاد کل جهان را راهبری می کند. شرکت مذبور در 30 کشور جهان دفتر رسمی دارد.

این شرکت یهودی بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه های خدمات مالی، فناوری، بهداشت و مراقبت و صنایع دارد. بنگاه مذبور سهام بیش از 3600 شرکت دنیا را در اختیار دارد. برخی از مهمترین شرکتهایی که استیت استریت بیشترین سرمایه گذاری را در آنجا متمرکز کرده است عبارت اند از: اپل، مایکروسافت، جانسون و جانسون، آمازون، اگزون موبایل، بانک مورگان و چیس، فیسبوک، برک شیر هت وی، لوکیت مارتین، شورون (نفت و گاز)، بانک آمر و آلفابت می باشد. این شرکت بزرگترین سهامدار بانک مرکزی آمریکا است.

گروه ۲۰ یا G۲۰ محل اجماع بین‌المللی است که رهبران کشورهای صنعتی و اقتصادهای در حال ظهور در کل دنیا را گرد هم می‌آورد. این گروه درواقع دارای ۸۵ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا و دوسوم از جمعیت کل دنیا هستند. در اجلاسیه 2011  این گروه، استیت استریت به همراه 29 موسسه مالی عظیم دیگر دنیا میهمان ویژه بودند. در مجموع این شرکت را می توان از بزرگترین تاثیرگذاران حوزه اقتصادی در جهان برشمرد.

مدیریت بنگاه یاد شده در اختیار جی هولی است. با مدیریت این فرد، استیت استریت سهامدار اصلی دو بانک مشهور «مورگان و چیس» و آمِر است و البته دومین سهامدار بزرگ شرکت عظیم والت دیزنی نیز محسوب می شود. در حوزه صنایع نظامی آمریکا نیز 18.99٪ از سهام لاکهید مارتین، 11.09٪ سهام بوئینگ و 9.48٪ سهام Northrop Grumman  در اختیار این شرکت یهودی است و همین امر موجب شده است مباحثی پیرامون نقش این شرکت در توسعه جنگ طلبی های آمریکا و کسب سود های فراوان برای شرکت های اسلحه سازی و بزرگترین سهام دار آن یعنی استیت استریت شکل گیرد. ده معاملات مخفی این شرکت موجب حساسیت دادستانی امریکا گردید که البته شرکت مذبور با پرداخت 64 میلیون دلار، مانع ادامه بررسی قضایی شد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات