پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

امام خمینی (ره) و رسانه های نوین (مقدمه)

  • ۸۷۲

مسیر مطلب در پایگاه مرشدخان : مبانی امامین انقلاب درباره رسانه ← امام خمینی (ره) و رسانه های نوین ← مقدمه


انسان در عصر کنونی با یک نگاه به پیرامون خود درخواهد یافت که وجود ابزارهای ارتباطی نوظهور تا چه اندازه با زندگی روزمره افراد ارتباط تنگاتنگی پیدا کرده است. ابزارهای نوین به‌ویژه، ابزارهای مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اثرات فراوانی را بر کشور ما درزمینهٔ فردی و اجتماعی داشته و دارد. با دقت در نحوه تعامل مسئولان، نخبگان و عموم مردم با فناوری‌های نوین ارتباطی، این سؤال مطرح می‌شود که نوع مواجهه (پذیرش، توسعه و به‌کارگیری) فناوری‌های نوین ارتباطی بر اساس اصول و مبانی‌ای خاصی عمل می‌شود. به نظر می‌رسد در این زمینه دو سؤال مهم وجود دارد: آیا برای مواجهه با فناوری و یا رسانه، اساساً مبنایی وجود دارد؟ در بین مبانی موجود بر اساس کدام مبانی عمل می‌شود؟

 با توجه به این‌که، پایه‌های انقلاب اسلامی به‌وسیله امام خمینی (رحمه‌الله) بر اساس اصول و ضوابطی تنظیم شده است که برگرفته از اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله) است، می‌توان به اهمیت یادگیری و به‌کارگیری مبانی و اصول امام (رحمه‌الله) در برخورد با ابزارهای نوین رسانه‌ای پی برد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات