پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

معاون وزیر آموزش و پرورش: فضای مجازی شهر بی‌قانونی است

  • ۱۰۸۴

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای مجازی شهر بی‌قانونی است و ۲۰ میلیون نفر زیر ۲۰ سال کاربر اینترنتی هستند که موجب آسیب‌های اجتماعی میان نوجوانان شده است.

«علیرضا کاظمی» در نشست علمی تخصصی دختران دهه 80 با موضوع «تاثیر فضای مجازی و دختران دانش‌آموز» که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: فضای مجازی پیامدهای اخلاقی و اعتقادی ایجاد کرده است که یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج هم فضای مجازی است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات آن با نماز و قرآن است، افزود: در حال حاضر در دوره تکنولوژی به سر می بریم و نیازمند ساختارسازی و توانمندسازی هستیم و در جامعه امروز به نهاد خانواده، مکتب‌خانه و جامعه فضای سایبری نیز اضافه شده است که ضریب نفوذ آن بیش از دیگر نهادها است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از فضای مجازی می توانیم به عنوان یک فرصت در نهاد تعلیم و تربیت استفاده کنیم، بیان کرد: البته نیاز به استلزامات و زیرساخت ها در نظام تعلیم و تربیت دارد و ما در این حوزه به دنبال تربیت چند ساحتی هستیم که تربیت دینی از جمله آنها است.

 

وی تاکید کرد: فضای مجازی شهر بی قانون، خطرناک و غیر قابل کنترل است.

 

کاظمی ادامه داد: طبق آمارهایی که اعلام می شود که البته دقیق اعلام نشده است اما 20 میلیون نفر در اینستاگرام حضور دارند و 56 میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور داریم، تعداد 40 میلیون کاربر فضای مجازی و تلگرام وجود دارد که 40 درصد از آنان از فضای فیسبوک استفاده می کنند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از تعداد 56 میلیون کاربر اینترنت 20 میلیون نفر زیر ۲۰ سال هستند و این نشان می دهد جامعه ما بدون برنامه و شتابزده وارد فضای مجازی شده است و نبود مهارت های لازم برای استفاده از این تکنولوژی آسیب های فراوانی را به ویژه در قشر نوجوان به وجود آورده است.

 

کاظمی اطلاعات بی کیفیت، ثبت شایعات، تعارضات ارزش ها،‌ کاهش ارتباطات واقعی، شبهه افکنی در حوزه اعتقادی و شکستن حریم خصوصی را از تهدیدات آسیب زای فضای مجازی برشمرد.

 

کاظمی با یادآوری این موضوع که افراد بین 20 تا 80 در هفته درگیر فضای مجازی هستند، گفت: همین مسئله موجب بهم خوردگی خواب، ایمنی بدن و کم تحرکی افراد است.

 

وی با اشاره به مشکلات خانوادگی که از سوی فضای مجازی ایجاد شده است، بیان کرد: عمده آن شکاف گفتمانی بین خانواده ها است که افراد را به سمت افسردگی سوق داده است.

 

کاظمی ادامه داد: فضای مجازی سبک زندگی ها را تغییر داده است، طبق آمارها حدود 68 درصد طلاق ثبت شده در 150 کشور به دلیل ارتباط یکی از زوجین با فردی در فضای مجازی بوده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فضای مجازی موجب اختلاف در یادگیری دانش آموزان شده است، گفت: آنان مطالعات سرسری دارند و سرانه مطالعه کتاب نیز کاهش یافته است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات