پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

خدمات

  • ۸۲۳

فضای مجازی به کاربران خود خدماتی را ارائه می‌کند که زیستن در قرن 21 را برای آن‌ها راحت‌تر می‌نمایاند. درواقع، کاربری که جذب فضای مجازی می‌شود و از آن استفاده می‌کند، به دنبال بهره‌مندی از خدماتی است که در این فضا ارائه می‌شود. برخی از مهم‌ترین خدماتی که در فضای مجازی ارائه می‌گردد، عبارت‌اند از: خدمات دولت الکترونیک، آموزشی، پرورشی، سرگرمی، بهداشت و سلامت، ارتباطی، مالی، سیروسفر، کاربردی، خبر و اطلاع‌رسانی.

به‌عنوان‌مثال: استفاده از کتابخانه‌های مجازی، تماس صوتی و تصویری، کسب آگاهی‌های دینی و معنوی، رصد اخبار، تسهیل امور مربوط به حمل‌ونقل، آموزش مجازی، اقدام به کسب‌وکار و... ازجمله مهم‌ترین خدماتی است که در فضای مجازی ارائه می‌شود و هرروزه کاربران بیش‌تری را به خود جذب می‌کند.

قالب ارائهٔ خدمات

تمامی خدمات فضای مجازی در چارچوب و ساختار مشخصی به کاربران ارائه می‌شود. به عبارتی هر کاربر برای بهره‌مندی از خدمات متنوع فضای مجازی، باید یکی از ساختارها یا چارچوب‌های زیر را استفاده کند: میکرو بلاگ، پادکست، وبلاگ، وب‌سایت، شبکهٔ اجتماعی، ایمیل، بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های کاربردی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، کانال‌های ماهواره‌ای، رادیویی و تلویزیونی و... .

لازم به ذکر است مباحث فراوانی پیرامون هر یک از ساختارهای فوق، اعم از مباحث ماهیت شناسی، ساختار شناسی، فرصت‌ها و تهدیدها، ابعاد تأثیرگذاری و... مطرح است که به دلیل خارج شدن از چارچوب کلی و اهداف این کتاب، از بیان آن صرف‌نظر می‌کنیم.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات