-
۱۱۶۷
مسیر مطلب در پایگاه مرشدخان : مبانی امامین انقلاب درباره رسانه ← امام خمینی (ره) و رسانه های نوین ← اصول و مبانی امام خمینی (رحمهالله) درباره رسانهها
رسانهها که شامل مطبوعات (روزنامهها، مجلات)، رادیو، تلویزیون، سینما، تئاتر و اینترنت (شامل شبکههای اجتماعی، بازیهای رایانهای برخط[1]، وبسایتها، ایمیل و...) است، مهمترین تأثیر را بر رفتارهای فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارند و راههای کلیدیای هستند تا صاحبان فکر و اندیشه ـ اعم از الهی و الحادی ـ منویات خود را به عموم مردم برسانند.
با توجه به اهمیت تأثیرگذاری فناوریهای نوین ارتباطی و رسانههای گروهی بر زندگی فردی و اجتماعی، لازم است مبانی امام خمینی (رحمهالله) در شیوه مواجهه با این فناوریها و رسانهها موردتوجه قرار گیرد. به همین دلیل، در اینجا بررسی خواهیم کرد که بر اساس مبانی رفتاری و گفتاری امام (رحمهالله)، رسانهها چه جایگاهی در جامعه اسلامی و انقلابی دارند؟ آیا امام (رحمهالله) با فعالیت رسانهها مخالفاند؟ اگر موافق هستند، آیا بهطور مطلق موافقاند یا با شرایط خاصی میپذیرند؟ در حقیقت، نحوه مواجهه امام خمینی (رحمهالله) با رسانهها چگونه بوده است؟
بهیقین، جواب این پرسشها و پرسشهایی ازایندست، بیانگر مواضع اصولی و مستحکم امام (رحمهالله) خواهد بود که در تحقق اهداف بهکارگیری رسانهها بسیار مفید و قابل استناد خواهد بود.
مبانی مقام معظم رهبری درباره رسانه
مبانی امام خمینی(ره) درباره رسانه
اهمیت و ارزش اطلاعات
چگونه فعالیت در سرویسهای وابسته به دشمن موجب تقویت اقتصادی آنان میشود؟
گوشیها اطلاعات شما را منتقل میکنند حتی اگر خاموش باشند!
رفتار خصمانه فیسبوک و اینستاگرام با کاربران ایرانی
سرقت هدفمند اطلاعات ایرانی ها و درآمدزایی با محرمانه ها توسط تلگرام
حجت الاسلام کهوند : بینش واقعبینانه مسئولین به حقایق رسانهها از فعالیت ناسالم جلوگیری میکند/ ترویج سواد رسانه، نقض غرض حاکمان رسانه است
تعریف فضای مجازی
مصاحبه با کارشناس فضای مجازی : حجت الاسلام محمد کهوند
اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز
شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛ بلکراک
شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛ گروه ونگارد
شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛کپیتال گروپ
شبکه ملی اطلاعات چیست و چه کاربردی دارد؟
شرکت های سرمایه گذاری چند ملیتی؛مورگان استنلی