پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

اصل سرمایه گذاری درست

  • ۱۱۴۶

«وَ لا تَکونُوا کالَّتی نَقَضَتْ غَزْلَها مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْکاثاً؛[1] و چون آن کس که رشته خود را از پس تابیدن پنبه و قطعه قطعه کند مباشید.»



[1]. سوره مبارکه نخل، آیه 92.

***********************************************

توضیحات امیرحسین احمدنیا ، کارشناس مسائل دینی و محقق رسانه :

نکات زیادی در فضای مجازی امروز ، اینترنت و رسانه وب2 در مورد این آیه وجود دارد :

ازجمله آن نکات این است که ازآنجایی که مدیریت این رسانه به عهده دشمن است و متاسفانه شبکه ملی اطلاعات در کشور ما جهت صیانت و محافظت از اطلاعات مردم عزیز ، هنوز راه اندازی نشده است ، لذا از چند جهت ممکن است هر چه در این فضا کار کنیم نتیجتا بشود همان ضرب المثل «هرچه رشتیم پنبه شد!» یعنی یک شبه و حتی در زمان کمتر کل فعالیتمان از بین برود ، نتیجه ندهد و گاهی حتی نتیجه عکس دهد!!:

- مثلا به علت مدیریت اطلاعات آنان بر مطالبی که در این فضا بارگذاری کرده ایم ، چنانچه به مذاق صاحبان این فضا (استکبار جهانی و مخصوصا سازمان امنیت ملی آمریکا) خوش نیاید ممکن است صفحه ما و کل اطلاعات ما یک شبه بپرد!! و حذف شود (نمونه های مختلفی تا به حال گزارش شده ، مثلا حذف صفحات حزب الله لبنان در اینستاگرام و یا حذف صفحات مقاومت و پست سردار قاسم سلیمانی ، حذف فیلم محمد رسول الله (ص) در یوتیوب ، حذف نامه مقام معظم رهبری به جوانان و ... .

- و یا به عنوان مثال ، با مهندسی اطلاعات نمایش داده شده به کاربران ، گاهی هرچه دست و پا بزنیم و نکات سئو و تبلیغ حرفه ای در این فضا را دنبال کنیم ، مدیران نگذارند محتوای ما به دست افراد زیادی برسد!! ( در مورد مهندسی اطلاعات و مهندسی بازدید و نتایج جستجو در همین وب سایت صفحاتی وجود دارد و در این باره قبلا صحبت کرده ایم)

خلاصه که باید بسیار هوشمندانه عمل کرد ، چون به هرحال ما در زمین دشمن بازی می کنیم و ممکن است هر ناجوانمردی از طرف آنها سرما و اطلاعاتمان بیاید .

ما در مرشدخان در جهت شناخت بیشتر پشت چرده های فضای مجازی در خدمت شما هستیم تا ان شاءالله بتوانیم فعالیت مفید و کم زیانی در این فضا داشته باشیم.

راستی از نظر شما این آیه ، چه مصادیق دیگری در فضای رسانه های امروزی دارد؟؟

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات