پایگاه تحلیلی فضای مجازی و آموزش سواد رسانه مبتنی بر مبانی امامین انقلاب

آیت الله العظمی مکارم: دولت نسبت به فضای مجازی حساسیت نشان دهد

  • ۱۰۵۹

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از حساسیت نشان ندادن به فضای مجازی از سوی دل سوزان فرهنگی گلایه کردند و ابراز داشتند: عزم راسخی برای تنظیم فضای مجازی نیست. دولت باید در مورد فضای مجازی حساسیت نشان دهد.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در سالروز ولادت امام سجاد(ع) در دیدار جمعی از روحانیون و طلاب که در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد، ضمن محکوم کردم اقدام نابخردانه دونالد ترامپ در قرار دادن نام سپاه در گروه های تروریستی اظهار داشتند: امروز شاهد مشکلات زیادی در موارد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم. معتقدیم از جمله راه های برون رفت از مشکلات، توسل و دعا کردن است. با توسل و دعا کردن، شر اشرار از این کشور هم برطرف خواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه اهمیت علم در روایات ابراز داشتند: حضرت علی(ع) فرمود« لطف خدا، نامحدود است، ولی برای هر کسی در استفاده از لطف خدا، ظرفیتی قرار داده شده. برای استفاده بهتر باید ظرفیت خودمان را افزایش دهیم».

معظم له عنوان کردند: عالم ربانی مانند نور و آفتاب است. اگر نور و آفتاب نباشد همه چیز از بین می رود. عالم در جامعه نور افشانی می کند و باعث نجات جامعه می شود.

ایشان بیان داشتند: افرادی در جامعه هستند که نه تنها سبب هدایت نیستند، بلکه سبب گمراهی اقشارمختلف می شوند. باید سعی کرد جزو گروه عالم باشیم. اما کدام عالم؟ عالمی که موجب هدایت و نور افشانی می شود.    

ایشان افزودند: عالمان دین اگر اثرگذار شدند، چون به سلاح بیان و قلم مجهز هستند. طلاب و حوزویان هم باید به این دو سلاح مجهز باشند و اگر نباشند مسئول هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: امروز روز ایده و مجهز شدن به وسائل روز است. باید به ایده های روزی دنیا مجهز شد. امروز روزی است که دشمن برای از بین بردن دین و اسلام اهداف و برنامه های وسیعی طراحی کرده است. برنامه دشمن این است که می خواهند کل اسلام را از بین ببرند.

این مرجع تقلید از حساسیت نشان ندادن به فضای مجازی از سوی دل سوزان فرهنگی گلایه کردند و  ابراز داشتند: عزم راسخی برای تنظیم فضای مجازی نیست. دولت باید در مورد فضای مجازی حساسیت نشان دهد.

ایشان ادامه دادند: اوضاعی که در این فضا منتشر می شود، متناسب با جامعه اسلامی نیست، جوانان را درگیر خود کرده است. باید فضای مجازی را جدی گرفت. افرادی هم برای شبهه پراکنی استخدام شدند. حوزه در مورد پاسخ گویی نباید حالت انفعالی بگیرد. نباید تنها منتظر امام زمان(ع) شد. باید عبادی الصالحین باشند و تربیت شوند تا حضرت را یاری کنند.

معظم له عنوان کردند: در صورتی که عزم راسخ در مبارزه با انحرافات و فضای مجازی باشد. خدا هم یاری خواهد کرد.

ایشان در ادامه بر اسلامی شدن محیط دانشگاه ها تأکیدکردند و اظهار داشتند: فرهنگ اسلامی قوی است و می تواند غالب برسایر فرهنگ ها شود. باید از این فرصت برای غالب کردن فرهنگ اسلامی استفاده کرد باید با رفتار و عمل نشان داد که اسلام می تواند فرهنگ غالب باشد.

ایشان در توصیه به طلاب افزودند: برای پیشرفت نیازمند به نظم و اراده و عزم قوی و خلوص نیت هستیم. طلبه ای که این مسائل را داشته باشد می تواند به موفقیت برسد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پاسخ به شبهات و سوالات