کارشناس فضای مجازی ضمن انتقاد شدید از عملکرد وزارت ارتباطات در ایجاد فضایی باز برای رواج اپلیکیشن های مشابه خارجی گفت: وزیر ارتباطات بعنوان رقیب سرویس ها و خدمات داخلی شناخته می شود.

ابوذر منتظرالقائمضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت و خاصه وزارت ارتباطات در اعلام آمار دقیق کاربران شبکه های اجتماعی بومی و ایجاد فضایی باز برای رواج اپلیکیشن های مشابه خارجی گفت: «امروز وزیر ارتباطات بعنوان رقیب سرویس ها و خدمات داخلی شناخته می شود و همواره سعی دارد با [اعلام] ناکارآمد بودن و عدم پاسخ دهی به یک نیاز در داخل خود را موجه [نشان دهد].»

وی افزود: «ایشان همواره از ناتوانی داخل برای پاسخگویی استفاده می کند؛ البته [با توجه به سابقه فعالیت در نهادهای امنیتی] ادبیات هوشمندانه ای دارد.»

منتظرالقائم گفت: «ایشان [اینگونه اعلام می کند که] خوشبختانه آمار کاربران پیام رسان های داخلی به ۱۰ میلیون رسیده و خود را از مظان اتهام دور می کند.»

این کارشناس فضای مجازی در ادامه مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد :«کشور و جوانان ما در صنایع های تک قابلیت های خود را نشان دادند، ایرانیان در حوزه تکنولوژی و دانش بسیار آمادگی دارند و سوابق مردم ما نیز در انقلاب اسلامی این مسئله را نشان داده است.»

منتظرالقائم با انتقاد از عملکرد بد دولتی ها با مفاخر حوزه تکنولوژی کشور، ضمن برشمردن دستاوردهای متعدد در این حوزه بدست جوانان ایرانی گفت: «چگونه است که آقایان به این قائل هستند که ما نمی توانیم؟! ارتباط دولت با سرویس و شبکه های خارجی و برخی استارت اپ ها که به خارج متصل هستند و پول و قدرت خارجی و سفارت پشت آن هاست خوب است ولی نگاه شان به داخلی کاملا قهری است.»

منتظرالقائم ادامه داد :«باید به مردم بگوییم دولت از محل فعالیت سرویس های خارجی درآمد هنگفتی به جیب خود واریز می کند و متاسفانه دولت علاقه ای به کنترل صحیح محتوا در فضای مجازی ندارد.»

این کارشناس حوزه سایبر ادامه داد: «بنده از همه پیام رسان های داخلی استفاده می کنم و تقریبا همگی امکانات پولی و بانکی را درون خود پیاده سازی کرده اند؛ چون نظام بانکی اجازه نمی دهد تبادلات ما روی ابر خارجی قرار گیرد.»

منتظرالقائم با بیان اینکه کاربران فعال پیام رسان های داخلی بیش از ۱۰ میلیون نفر هستند، گفت: «همه پیام رسان های داخلی در حال تغییر و تحول هستند و این مسئله را بعنوان یک نظر کارشناسی بیان می کنم. همچنین حجم مخاطب بیشتر در سروش مستقر و فعالیت آی-گپ و بله بسیار پر رنگ است.»